Have you ever seen the rain

Creedance Clearwater Revival

En kort resumé av veckan.

Jag har varit så trött. På eftermiddagarna när jag kommit hem från Läroverket har tröttheten, huvudvärken och ja, latheten slagit mig i ansiktet. Så då har jag gjort det enda man kan göra - sett på tv. Men undermedvetet så vet jag ju egentligen att sånt här bara är en ond cirkel och ju mer man sitter framför tv:n och glor, destå tröttare blir man. Destå mer sitter man framför tv:n och ja så fortsätter det så där.

Den här veckan har även en hel del nya kurser dragit igång, och än fler har avslutats. Höstterminen -10 avslutades; Matematik D, Svenska B, Filmkunskap (A), Marinbiologi och Kemi B. Nu vårterminen -11 börjar; Matematik E, Religionskunskap A, Svenska C och ja inga fler ...

På tal om kurser. Min nya svenska C (!) lärare har dragit igång ett nytt projekt - Bloggar. Vi ska alltså skapa bloggar som en uppgift i skolan och då är frågan om jag ska ta och skapa en ny och därmed lägga ner den här. Eller om jag ska fortsättapå denna och inte skapa någon ny. Endast ändra lite på layouten, ja det tåls att fundera på.

Igår, fredagen, arbetsveckans sista dag och veckans bästa dag. Fick jag mina nya glasögon. Ett par svarta ganska korrekta och ett par silver pilorbrillor. Jag är väldans nöjd. Igår träffade jag också lite härliga människor på kvällen. Fikade med Denise efter skolan och senare var det häng hos Susanna som gällde. Så en lugn kväll helt enkelt.

Idag har jag faktiskt redan hunnit med ett träningspass ute i spåren och jisses, vilka SPÅR! Helt fantastiskt före! Jag åkte samma sträcka förra helgen och idag gick det nästan en timme snabbare än sist (?). Idag börjar jag också jobba igen. Simskoleterminen drar igång idag och då ska jag infinna mig på badhuset!

Lev väl

L

Kommentarer
Postat av: Daniella

Ta snälla inte bort denna blogg, ;D Du kan ju bara göra denna lite mer läraranpassat så blir det superb!

2011-01-24 @ 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0