Ain´t got rythm

Phineas and Ferb

Dagens inlägg tänker jag ägna åt ämnet ärlighet.

Jag har under min uppväxt inte riktigt begripit orsaken till att vara ärlig. Självklart har jag förstått att man inte ska ljuga, tala osanning och hållas med lögner. Då trasslas man in och så är det ganska kört sen. Nej, den ärlighet jag menar är den, då man är ärlig mot sig själv.

Jag har varit i ett stort behov av att vara till lags med alla möjliga människor, det har gjort att jag i många fall. Speciellt när jag var yngre förminskade mig själv, struntade i mitt eget värde för att vara till lags. Jag lät andra - ofta äldre sätta sig på mig och utan att tänka mig för så försvann jag lite bit för bit. Okej, riktigt så farligt som det låter har det inte varit. Men min oförståelse som jag hade för att stå för sin sak och hålla fast vid en åsikt - är lite skrämmande. Jag tänkte ungefär som "så länge som dom andra gillar mig tycker jag precis som dom".

Men ack, nu har jag kommit till insikt. Det är så Skönt att stå upp för sin sak. Det känns så Bra att inte låta andra sätta sig på en. Det är så Viktigt! Så för att citera en av 2000 - telets stjärnor. "Ta ingen skit!" Grynet*

Jag veeeet. Ett sentimentalt moralkakeinlägg. Men Ja, jag hoppas jag fick till någon fort av andemening i det hela.

Och så önskar jag mig lycka till, nämligen fysikprov imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0