Superpositionsprincipen

Jaa, fysik. Hur ver det nu min lärare sa, jo "En karta är inte lika med verkligheten på samma sätt är fysikens lagar inte lika med verkligeheten, men de är bra så länge de fungerar". Och så sitter jag här med miniräknare och diffraktion i enkelspalt - frågan är hur mycket man försår...

Måndag igen. Känns bra, vi har det bästa tiden framför oss nu! Lite stressig men härlig och ljus. Fick managrynsgröt i morse av mamma, det var en bra start. Även om det inte är SÅ gott så var det fint att bli ompysslad.

Igår fick jag in min anmälan till Tjejvättern och det var inte en dag för sent. Vi blir några tjejer som åker upp och cyklar i juni. Ungefär samma gäng som till Kortvasan. Grymt Kul! 

Nu blir det till att baka och fortsätta med fysiken.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0