Sommarlovet

Okej nu var det ett tag sen här igen... Men så blir det ibland, har haft det lite rörigt, lite mycket at göra och så där.

Men det ska vi nog råda bot på. Får väl ta och uppdatera lite om vad som har hänt hittills på lovet.

Vi slutade den 11 juni och då var det studentyra! Rätt stressig eftermiddag, vi var väl fyra fem tjejer som åkte runt till olika stundetskivor för att önska de nyexaminerade grattis. God mat vankades det på varje ställe och man blev så där "kalasmätt". Alltså liiiite för mätt, men med tillräcklig plats kvar för att klämma ner liiiiite till.

Sen var det lite födelsedagsfirande på kvällen.

Dagen efter alltså 12 juni var det TjejVättern som gällde. Och det kan sammanfattas i ett ord - STORM. Det var sån ruskig motvind ungefär 14 sekundmeter. Vilket inte säger mig så mycket, men av att märka på folks reaktioner så var det RÄTT blåsigt. Tur att jag hade Jenny att hänga ihop med.

Dagen där på åkte jag och Simon ut till scoutlägret "Äntligen" på Råddehult. De andra hade kommit tidigare men vi anslöt på kvällen av startdagen. Och jag måste säga att det var ett lyckat läger. Även om jag har endel blåmärken från hästabett, är aningen myggbeten och bränd i hårbottnen så är jag nöjd. Det var ett fint läger med gemenskap och glädje, fint väder och lite sömn, galna scouter och upptåg. Har många fina anekdoter som antagligen kommer att läckas så småning om. Men man blir lite trött av att ha koll på spattiga, eldningstokiga och sockerberoende scouter i en vecka - när jag kom hem blev jag sjuk i hosta och feber - typiskt. Men då kunde jag ju ligga i soffan och se på bröllopet och repriser av bröllopet utan att någon kunde klaga.

Bröllopet - å. Det var fint! Jag blev rörd de verkar älska varandra och då räcker det.

Nu är det snart midsommar och då kommer Erica&Eric! Sen åker jag till stugan och är hundvakt åt Merlin i tre dagar - så fett nice. 

Tack för mig

L     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0