The first cut is the deepest

-Cat Stevens

 

Okej, hej vänner. Nu börjar snart ett nytt skolår och då är det återigen dags att börja bli ordentlig, duktig och bra.

 

Detta inlägg får handla om den snart gånga sommaren, sommaren 2010. Min sjuttonde sommar och sommaren som haft mitt sista sommarlov. Vilket inte känns speciellt vemodigt men i alla fall.

 

Måste säga att det varit ett bra lov med mycket gemenskap, känslor, härliga stunder, förfärliga stunder, tristess, mys, upptåg, ja allt vad ett lov ska ha, om man bortser från sol, bad och sommarnätter.

 

Ibland kommer man på saker, får lite mer insikt. Lär sig någonting nytt i livets skola. Jag tror det är bra att tänka över sina prioriteter och begrunda vad som är viktigast i ens liv. Jag kan tala om att om man låter en annan människas tankar om en själv vara det viktigaste och anledningen till livet så går man sakta sönder. Så lev inte så. Det finns ju ett uttryck; ”keep your friends close, but keep your enemies closer”. Jag skulle vilja göra ett tillägg som är; “although keep yourself closest”. För man är först och främst sin egen.

 

Igår fyllde jag arton, ”nu har jag alltså lika många skyldigheter som vem som helts som är myndig”, så som min pappa fint uttryckte det. När jag påpekade att, ”jag har väl en del rättigheter med”. Svarade han, ”det finns inga rättigheter”. Så synd tänkte jag.

 

L


Kommentarer
Postat av: Eric

Hörrö, du får ju ta å uppdatera lite oftare så jag har nått att läsa här uppe i Luleå:P

2010-08-18 @ 08:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0