Julafton

Nu är jag hemma, hemma i det gröna huset. Åkte tåg (nästan) hela dagen igår från Enköping. Jag gillar att åka tåg, jag gillar att åka i allmänhet. Kan sitta och titta ut genom ett kupefönster i timmar, försöka förstå att det bor människor i husen. Att det finns en historia bakom varje fönsterruta som tåget passerar. Att det finns tillhörigheter i varje resväska, att varje person är sitt eget, Jag. Även om SJ´s tåg luktar lite illa och är allmänt luggslitna...

Men jag har i alla fall haft det toppen. Jag vet inte om jag kan säga att jag varit borta, jag har i varje fall inte varit hemifrån.

Tänk et er snöig iskall dag. En varm, pigg, springtokig valp. Tänk er en skog utan stigar och en snöbeklädd åker. Att ligga i snön och se upp i himmelen, den blå himmelen brevid sin vän och bli nerbrottad av valpen. Komma in från kylan, dricka varmt och se på film med en tjock, orange, spinnande katt på magen. Sen dela tältsäng med samma tjocka orangea katt.
 
Jag hoppas också på att min blodskräck är botad. I allfall lite botad. Valpen (igen) var och mumsade på två stora älghuvuden i ladan. Erica sa åt mig att jag kunde plocka upp henne. Och jag har svårt att vara feg inför henne, så jag tog ett Djupt andetag. Klev över hornen, slängde en blick in i älgens innanmäte och tog upp henne. Så gick vi.

Idag är det jul. Dagen började som den ska. Sandaredsbadet klockan åtta, julsim, tomtebloss och jultomten. Jag menar den riktiga jultomten. Och sen SIMTRÄNADE jag. Det trodde ingen. ha!

God Jul


Kommentarer
Postat av: Erica

hahah innanmäta, intressant^^ var mega kul att du kom och alla saknar dig redan:) hoppas vi ses snart igen och tja du har ju en del kvarglömda saker här uppe så du behöver nästan ingen packning nästa gång x)<3

2009-12-24 @ 20:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0