allt gör mindre ont sen

Okej, Markus Krunegård är bra på det där med ord. Jag vill också vara bra på det där med ord, jag vill bli lika bra som Gardell, typ. Eller som Vilhelm Moberg. Eller bättre, allt handlar nog om att bli bättre. Bättre, bäst - spökar omkring.

En behaglig vecka, helt klart, det är lätt att se livet i veckor. Men när det perspektivet blir större, vill man ibland bara springa och gömma sig. När objektivet ställs in mot framtiden är det kittlande och jobbigt på samma gång, lite så där halvknäppt. Anledningen till dessa filosofiska tankar beror nog på att det är lov i morgon. Beror nog på att jag (tillsammans med de flesta av Sveriges 92:or) gått halva gymnasietiden nu, idag. Galet!


Tillbaka till veckan, tisdags, jag måste bara skriva lite om i tisdags. Så gött, vi (Bäckäng) vann Bäckäng vs Teknis. Mitt första Bäckäng vs Teknis, för övrigt, kul! Att få leka huligan och springa in på planen och skrika var det bästa!


Har även sett en Romeo och Juliafilm, vars sorgligheter dämpades av Julias skrikgråt. Det blev bara komiskt då skådespelaren fejkgrät så uselt.


Idag var det bokkubb och jag vet, det låter lite, hm nördigt. Men det är allt det inte är. Vi som är med är varken nördar eller Amerikanska Hemmafru wannabe´s. Det är bara gött, snacka lite om böcker, snacka lite om annat och äta lite fika nej, mycket fika! Tills idag hade vi läst Alexandra av Torgny Viren. Den var bra.



L

 

 

 

  


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag gillar det här!!!

2009-12-17 @ 21:32:57
Postat av: Sofi

jag gillar också det här!

2009-12-17 @ 22:55:48
Postat av: TheShaker

Hej Lollo! Tittade äntligen in på din blogg! ^^ Väldigt fint skrivstil du har:) Om du vill se på fejkgråt ska du egentligen se på Robert Sean Leonard i "Mycket väsen för ingenting". De är fejk skådespel på hög nivå! Jag Hoppas du har en bra dag! XOXO / TheShaker

2009-12-24 @ 10:16:56
URL: http://theshaker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0